huayang fu

Zúzmara Félmaraton és FutófesztiválZúzmara Félmaraton és Futófesztivál

Szombat délután mentem fel Pestre bátyámhoz, hogy másnap reggel menjünk futni a Zúzmara Félmaraton és Futófesztiválra. Kisebb könyörgés árán tesóm is benevezett, úgyhogy az 5 kilométeres távon indultunk. Amikor neveztünk, még nem sok versenyen voltam…

FüssenFüssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem…

FüstiBudapest, Magyar Vasúttörténeti Park, Gőzmozdony fesztivál, 2012. 09., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén már szinte menetrendszerűen látogattuk meg az éppen aktuális gőzmozdony fesztivált. Az idő rendkívül alkalmas volt a program lebonyolításra. Miután meglehetősen hasonló volt a múlt évihez, így most nem fogom nagyon részletesen leírni…

FuldaKassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor…

FüvészkertSzeged, a Szegedi Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A feleségem miatt havonta egyszer le kell mennem Szegedre, így lehetőség nyílt arra, hogy Szegedet, ill. az itt található nevezetességeket bemutathassam. Most az Egyetem Füvész kertjét mutatom be (Szegedről úgy általában majd később)…

FülesSzázholdas Pagony, Micimackó lakhelye

Micimackó egy mesebeli medve, akit A. A. Milne angol író alkotott meg. A magyarul csak Micimackóként (angolul Winnie-the-Pooh) ismert regény két önálló művet takar: a Micimackót (1926. október 14.) és a Micimackó kuckóját (1928), melyeket…

FutásSiófokról futás Balatonvilágosra

A kempingből indulva a sóstói szabad strandon irigykedő pillantásokat vetettem a vízben hűsölő strandolókra, aztán futottam tovább a tűző napon. 6 km után, Világosnál várt a Peti kocsival, felmentünk egy kilátóhoz, majd a rövid pihenő után indultam tovább Kenesére…

Négy Évszak Futás őszi fordulóNégy Évszak Futás őszi forduló

A komlói Négy Évszak Futás őszi fordulóján nagyon tűzött a nap és igen meleg volt. Egy atlétika pályán kellett öt kört futni a 2000 méteres távon, amin indultam. Magamhoz képest végig viszonylag gyors tempóban futottam, a végére eléggé…

FüvészkertBudapest, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég ezen a környéken jártam és mivel némileg napos volt az idő, gondoltam megnézem a Füvészkertet, mert igen régen jártam erre. Viszonylag könnyen el lehet érni, főleg a 3-as metró Klinikák állomása van közel, így mindenkinek ajánlom a helyet…

FuenEltűnt Árpád-kori falvu 41 - Föveny falu, avagy Gorsium és Herculia

A romok, a romterület gyönyörű. Kellemes sétát lehet tenni a romok között. Az M7-es autópályáról a Szabadbattyán, Tác, Gorsium csomópontnál délre letérve 3 km után, a temető mellett balra fordulva 1,5 km-re található Pannónia Inferior tartomány…

FuldaKassel, a Fulda partján, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Lassan végére érünk a kasseli beszámolóknak. A végén még sétáljunk végig a Fulda partján. Budapesttel kapcsolatban mindig is az egyik hiányérzetem az volt, hogy hiába folyik a Duna keresztül a városon, nem igazán…

FürdőLadek Zdroj, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy tipikus lengyel fürdőhelyre látogatunk el. A lengyeleknél a zdroj gyakorlatilag megegyezik a cseheknél található lázné-val (bár Karlovy Vary nevében nem szerepel, mégis az az egyik legnagyobb fürdőhely)…

FürdésPalics (Палић, Palić), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szabadkáról Szeged felé visszamenve gondoltam megnézem a korábban nagy hírű Palicsot. Sajnos ugyanazt tapasztaltam, mint Szabadkán, van néhány szép új épület, de a zöme sajnos romlik. A tóparti sétányt éppen viakolorozták…

Fusch an der GroßglocknerstraßeGrossglockner és útja

Régi vágyam volt, hogy ide eljussak, bár ezért több mint száz km-t kellett autózni, hogy Bruckba eljussunk, a hegyi út kezdetéhez. Használata fizetős, jól megkérik az árát. Mindenesetre kedves gesztus tőlük, hogy rossz idő esetén néhány euróért…

FuldaHann. Münden, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy több szempontból is érdekes helyre látogatunk el (azon túl, hogy tényleg egy szép hely). Az első érdekesség a neve. Már az is szokatlan, hogy egy névvel ennyit variáltak. Az eredeti neve egyszerűen Münden…

Gyógyvíz fürdőhelyDuszniki-Zdrój, SzG3

Ez volt a másik Zdroj, amit meglátogattunk, elsősorban azért, mert egy jót akartunk sétálni a zöldben, erre pedig egy fürdőhely fürdői parkja nagyon alkalmas Lengyelországban. Kisebb, mint Kudowa-Zdroj, de ettől még annál is nyugodtabb. Igazából nem sokat lehet…

Dudinc-fürdőDudince-Kúpele (Dudinc-fürdő vagy Gyűgy fürdő), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már igen sokszor elmentem a hely mellett Zólyom felé haladva (Lengyelország, Tátra, Kis-Fátra, stb.), de miután az útról nem igen látszik a hely, ennyiben is maradt a dolog. Most hétvégén keresgélni kezdtem egy jó…

Bertényi mikós füvészkertVisegrád, a Bertényi Miklós füvészkert, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Dömös után egészen felüdített ez a program. A jó idő hatására igen sokan jöttek ki kirándulni a zöldbe. Ilyenkor a legszebb az erdő is, harsogó zöld. Könnyű idetalálni: végigmegyünk Visegrádon (merőlegesen a Dunára)…

Herceg batthyány fülöpEnying - Nepomuki Szent János Római Katolikus Templom

Herceg Batthyány Fülöp építtette 1838-1840 között a neoklasszicista stílusú, monumentális hatású, ünnepélyes homlokzatú műemlék templomot. Stílusának jellegzetességei: az oszlopos portikusz (előcsarnok), a kupola és a latin kereszt alaprajz…

FülekFülek vára (Fiľakovo), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somoskő felől csak egy ugrás Fülek vára (várromja, már megint egy rom! nagyon sok van belőlük ezen a környéken, néhány elég nehezen elérhető. Mind vagy tönkrement, vagy felrobbantották a sógorok). Ennek a várnak…

FuldabrückFuldabrück/Dörnhagen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy néz ki, hogy a németek sem egy nagyon elmaradott nép, van WIFI ott, ahol lakunk, így ha néha lesz időm, akkor tudok beszámolókat írni. Ezt a helyet nem azért mutatom be, mert egy elsőrangú turisztikai cél lenne…

FürdőhelyLuhačovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Luhačovice-be látogatunk el. A gyógy-kúra helyekről először mindenkinek Karlovy Vary jut eszébe, esetleg Marianske Lazne vagy Frantiskovske Lázne. Ezek valóban nagyon szépek, de Csehország legnyugatibb részén helyezkednek el…

San Paolo fuori le mura bazilikaRóma-Basilica San Paolo

A San Paolo fuori le mura bazilika, magyarul a Falakon kívüli Szent Pál-bazilika Róma második legnagyobb bazilikája. A hagyomány szerint azon a helyen áll, ahol Pál apostolt eltemették. Ez a hely Pál halálakor az Ostia felé vezető úton…

Gyógyvíz fürdőhelyKudowa-Zdrój

A lengyeleknél található Zdroj-ok nagy valószínűséggel analógok a fürdő-vel, ill. spa-val, a Bad-al, Lázné-val, stb. Van belőlük vagy ezer. Ezen a környéken is található legalább három, ebből kettőben jártunk. Az a jó bennük, hogy a felépítésük…

FülöpRÉVFÜLÖP, Fülöpi templomrom

Révfülöp az egyik legrégebbi átkelőpont az északi és déli part között, az első írásos említése 1211-ből származik, ám a leletek tanúsága szerint már a római korban is lakott terület volt. A templom XIII. századi eredetű, az egykori Fülöp falu temploma volt…

FürstenfeldFürstenfeld, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egy olyan gyöngyszemet találtam, nem messze a határtól, amelyről még én sem gondoltam, hogy ilyen van ezen a környéken. Ez Fürstenfeld, a stájer termálfürdő vidék központja. Ha valaha úgy döntenék (és ennek lenne anyagi…

FurbaraStazione di Furbara

Az első családi nyaralásunk, és az első kapcsolatunk a tengerrel. Kalandos utazás után érkeztünk meg a Róma szomszédságában lévő kistelepülés katonai (légvédelmi) bázisára amelynek a sarkában volt kialakítva egy kb. 30 házacskából álló pihenőhely…

FuldaMelsungen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A németekről sokszor jut eszünkbe a tipikus favázas házépítési mód. Ez különösen erre felé (közép Németország) igen tipikus. Az egyetlen probléma ezzel az, hogy tényleg nagyon szépek ezek a falvak ill. városok, de ha…

Oszd meg ezt a keresést: huayang fu